سرخنکلایی ها - با لهجه و زبان شیرین سرخنکلایی

مطالب و عکس های جالب از سرخنکلا با زبان و لهجه سرخنکلایی (گرگانی)

سرخنکلایی ها - با لهجه و زبان شیرین سرخنکلایی

مطالب و عکس های جالب از سرخنکلا با زبان و لهجه سرخنکلایی (گرگانی)

خا دُگدُرا گفتان!

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۵۵ ب.ظ

دنیا پشت و رو دمبُرو شِده!

مِگم بشتان چِره:

خدا روزه رِ واجب کرده بَشه مسلمانا و البته همه دینای خدا یَ جوری روزه میگیران.

مسیحیا یَجور جوهودا یَ جور دِگه و ...

خا ما اَم البته سالماما واجب کردان بیگیریم

اون قدیما یادم میاد بیشتری دختر وچه ها ذوق داشتان روزه بیگیران،اَگَ شِده کله گنجشکی

خا من کوچَک تر که بودم تا اونجه ای که متانستم حساب کتاب مِکردم 15 سالم تمام شِده یا نا! یَجور بانه میاوردیم تا نگیریم،وچه بودیم دگه.

حال حوصله مخاس تا روزه بیگیری!

 

الانی جوانا رِمیوینی  و مِگی :چه خِوَرا روزه گرفته تِ رِ هَ!

مِشنُفی:نا جان!چن روزه دارم قرص مُخُرم بَشه معده دردم.نِمِتانم بیگیرم.خا دکتر گفته!

من نِمِگم حرف دکتر رِگوش نکنیم،من ماندم چره عالَم، مارمضانی فکر درمان معده دردشان مفتان!؟

باز برعکسش:

زیاد دیدین این پیرزن پیرمردا هم نا!همین پییَر ماراما،

پییَره قند داره یا مشکل قلبی یا مشکل کلیه یا هرچی که باید زوتّو کنی دارو و آب بُخُران.

بِهش مگی چره روزه میگیری؟

مِگه خدا گفته.

مگی خا خدا گفته بیگیر تا سالم باشی این جوری به خودت ضِلَر مِرِسانی که.

مگه تِ نِمِفَمی!دُگدُرا هم نِمِفَمان.خدا غِرَضش میگیره نگیریم!

لج مِنه هَ لج!

مِفته مریض مِشه دِ روز نمیگیره بیتَّر که شِد دِباره شورو مِنه روزه میگیره!

هر دِ طِرف لج مِنان

یکی بَشه گرفتن اون یکی بارا نگرفتن و در رفتن!

از کدامشان قبوله ؟خدا مِدانه.

نظرات (۲)

سلام علی اکبر جان تو خودت میدونی که تا نگی لقبت چیه کسی نمی شناسته یا بگو پسر کی هستی ؟نوشته هات خیلی با ارزشن مخصوصا نوع نگارش کلمات بسیار جالبه من برای شما امید موفقیت دارم .
۰۶ مهر ۹۴ ، ۰۹:۱۸ اصغر ممد حسن اسد
با سلام و خسته نباشید خدمت شما که لهجه زیبای سزخنکلایی رو پخش میکنید یه شواش عروسی مگم های گل گل خندان عاروسه حنا مبنان های رسیدیم سرپیچ جوانا نشین گیج یک هزار دوهزار برسرعروس وداماد هاشواش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی