سرخنکلایی ها - با لهجه و زبان شیرین سرخنکلایی

مطالب و عکس های جالب از سرخنکلا با زبان و لهجه سرخنکلایی (گرگانی)

سرخنکلایی ها - با لهجه و زبان شیرین سرخنکلایی

مطالب و عکس های جالب از سرخنکلا با زبان و لهجه سرخنکلایی (گرگانی)

تیر هوایی دَر کردان

پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۴۸ ب.ظ


اینچونی که به من گفتان ما هنوز میَن را گرگان بودیم که مردِم فَمیدان من آزاد شِدَم. من که اون موقِ تنها آزاده سُخُنکِلا بودم بعد از سه رو  که همرا باقی دوستا آزاد شِدِهَ م میَن تِـران میَندُ لشکرک قرنطینه بِداشتی و اطلاعاتی بودیم با هماهنگی وَچّه های با محبت سپاه و با یَگ دانه  هواپیما از تِـران به ساری و بعد به اتفاق چند نفر دِگِه اَ  آزاده های گرگانی با سِواری ،شهر خودما گرگان آمِدم.

طِرَفا چایی خُماشِکِن  بود که ظاهرا مردِم ورود این چن تا  آزاده رِ به گرگان حالیشان شِده بود..سُخُنکلا تا شهر
15 کیلومتر فاصله داشت.

نِمِدانم چوجوری میَن چن دَیقه که اَ بِلنگو مَچِّد اعلام کردان که آزاده ما الان میَنِ شهرِ، ماشینای وانت و سِواری مردِم روستا ما تِمـــامِ رارِ که حدود 15 کیلومتر مِشِد،  پِر کرده بودان. کل روستاما و بعضی از فامیلا و مردِم علاقمند دِگِه همه بُمبِلَک مِجستان و شادی مِکَردن و ورود هم محلی خودشانه اینچونی جشن مِگرفتان.

یَگ دسته گل بِزِرگ گِردنم آنداخته بودان. بارا خستگی، نِفَس به نِفَس این دسته گل رِ اَ گِردنم بورون می آوِردم و یَه کناره مِذاشتم، دِباره هم محلی های پرشور نِمِتوانستان تحمل بُکنان، دسته گل گِردنم نباشِ و دِباره گِردنم مِنداختان.

 بعد از یَگ سخنرانی که جُلو جمعیت کردم و مراتب ایمان و اعتقاد خود را مجددا نسبت به انقلاب و امام و رهبری اعلام کردم مَنِ رِ سِوار یَه بنز خاور کَردان و چن کیلومتری که تا سرخنکلا فاصله بود مَنِ رِ با این بنز خاور آوِردان و مَنِ رِ بالیا  اُن نیشانده بودان و سَرصاب من هم بودان نَفتم.

به سُخُنکلا که رسیدیم مَنِ رِ  سِوار دوش خودشان کردان که یَگ دَفه صدا گورومپاسِ تیرِ رِ شنفتم و بُمبِلک جِستَم اَ جام، ولی بعد فَمیدم بَشه شادی داران تیر هوایی دَر مِنان.

منِ رِ  بیتَّر اَ یَگ داماد تا خانِما همراهی  کَردان. بعد اَم میکروفونِ  دستم گرفتم و ضمن تشکر از مردِمی که بارا  استقبال  اَ من آمِده بودان به اونا گفتم که میَن فِرصت مناسب خاطره ها خودمه از اردوگاه اسرا  مِگَم.

 

تلخیص و ترجمه و برگردان: علی اکبر تاجیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی